Pages

Tuesday 3 May 2011

KOREA OH KOREA II

salam blogger,

post sebelum ni seperti anda lihat sendiri seolah-olah aku mempertahankan KOREA,, tapi untuk post kali ini, aku akan cakap seolah-olah aku xberminat korea, straight to the point larh, KEBURUKAN KOREA,,,ehehe, okey, korang tengok ea, tapi ape yang bakal aku tulis ni memang aku xnafikan sebelum & selepas aku jatuh cinta pada korea,,,            

KEBURUKAN KOREA

1. Lelaki korea jambu dan pondan

jaejong JYJ, nampak macam perempuan kn?

opps, dy ni lelaki ye, tapi dy artis Jepun 
YURICHINEN <hey say jump>

aha, merujuk pada statement berikut, memang inilah punca ramai lelaki tidak meminati korea, mereka pondan kerana pandai menari dan artis korea kebanyakannya memiliki wajah seakan-akan wanita, berpakaian seperti perempuan dan adakalanya tidak dapat membezakan sama ada mereka lelaki atau perempuan, tapi bagi mereka yang meminati korea, mereka akan dapat membezakan antara lelaki dengan perempuan secara automatik, betol kan?

2. Tidak memahami ape yang mereka cakapkan


ADA PAHAM????


Memang tidak ramai rakyat Malaysia yang mampu bertutur dalam bahasa Korea, aku pun xmampu! Dan seringkali kaum2 yang tidak meminati korea mempertikaikan 'apakah kamu yang meminati korea memahami apa yang mereka perkatakan?', 'tulah xfaham main nyanyi je, ikut je, ntah2 dy mencarut ke mane korang tahu!'

3. Kebanyakan artis korea lelaki 'gay'




yang ni aku dengar ramai yang cakap macam ini,,'diorang gay lah, sebab tu xkahwin2','duduk dalam rumah pun sebilik, sekatil', tapi hakikatnya yang aku tahu hanya beberapa orang yang 'gay', kebayakan artis yang tidur sebilik dan sekatil bukanlah kerana mereka 'gay' tetapi mereka tinggal dalam rumah bersama, sebenarnya mereka yang tinggal bersama merupakan satu band/kumpulan nyanyian seperti SS501 dan FT Island,,ikatan persahabatan mereka kuat larh!!! mereka tidak berkahwin kerana mereka trikat dengan kontrak dan rata-rata mereka berumur bawah 23 tahun, takkan nak kahwin muda kot??

4. Artis Korea ni suka bunuh diri

mendiang jang ja yeon yang pernah membintangi Boys Over Flowers mati akibat menggantung dirinya akibat tertekan 

mendiang park yong hwa yang pernah membintangi Winter Sonata mati akibat menggantung dirinya akibat tertekan 




Ooppss!!! statement ni agak tidak betul, sebenarnya bukan artis korea yang gemar bunuh diri, tetapi sebenarnya orang korea sendiri yang gemar bunuh diri, dan yang paling penting negara Korea merupakan negara yang mempunyai peratusan yang tinggi dalam kes bunuh diri!!!

p/s : ahaha btol kan???

0 comments:

Post a Comment